Jak przetrwać okres przeziębień?

fot 2 213304

 

 

Czas odwilży niesie za sobą wyższe ryzyko przeziębień, chorób górnego odcinka układu oddechowego czy grypy. W tym okresie warto pomyśleć o odporności naszego organizmu. Pamiętajmy, że to, jak jest odżywiony nasz organizm wpłynie zarówno na odporność na drobnoustroje, ale również na to, jak będziemy przechodzić przeziębienia i sezonowe choroby.

Jakie są główne zasady wspomagania odporności w okresie większej zachorowalności na przeziębienia?

  • Regularność posiłków – prawidłowe trawienie i wchłanianie, a co za tym idzie najlepszy stan odżywienia jest możliwy tylko przy regularnym żywieniu.
  • Odpowiednia ilość płynów – pamiętajmy, że każdy proces w naszym organizmie zachodzi za pośrednictwem wody. Również tworzenie ciał odpornościowych i procesy obronne organizmu wymagają uczestnictwa cząsteczek wody. 2,5 litra płynów jest niezbędna aby pokryć zapotrzebowanie dorosłego organizmu na płyny. Powinniśmy też pamiętać że w momencie podwyższenia temperatury ciała – gorączki, nasze ciało pozbywa się większej ilości płynów – wtedy zapotrzebowanie na wodę wzrasta.
  • Witaminy i minerały, szczególnie witamina C odpowiadają za naszą odporność. Sięgajmy po warzywa i owoce – dieta bogata w rośliny pozwala dostarczyć większości składników mineralnych i witamin których potrzebujemy, aby zwiększyć naszą odporność.
  • Odpowiednia regeneracja – podstawą w tym wypadku jest sen – pamiętajmy, że nasze ciało wymaga, aby nocny odpoczynek odbywał się w odpowiednich warunkach. 6-8 godzin snu w wywietrzonym pomieszczeniu oraz kolacja zjedzona max 2 godziny przed snem pozwolą nam polepszyć jakość naszego snu, a co za tym idzie umożliwić regenerację organizmu.

Na skróty:

Kontakt

"4Health" Centrum Dietetyki Klinicznej
40-851 Katowice,
ul. Żelazna 1
tel. (032) 359 09 30
kom. 600 963 500
e-mail: biuro@4health.pl